Software  Development  for  Flight  Simulators 

Drzewiecki Design Drzewiecki Design

 

Witamy w sekcji Tutoriale. Znajdziesz tutaj opisy tworzenia dodatków do symulatorów lotu. Mamy nadzieję, że materiały te będą pomocne i przyczynią się do większego zainteresowania tematyką projektowania 3D. Nie twierdzimy, że podane sposoby są jedyne i najbardziej trafne, gdyż czasem wiele dróg prowadzi do podobnego efektu. Jednoczeœnie informujemy, iż chętnie podejmiemy współpracę z osobami utalentowanymi i mającymi chęć rozwijać się technicznie i komercyjnie w dziedzinie projektowania oprogramowania do symulatorów lotu. Zapraszamy do lektury!

 

Małe prywatne lotnisko (FS2004) - jest to prosty tutorial do Microsoft Flight Simulator 2004 dla początkujących, opisujący jedną z metod stworzenia małego, fikcyjnego lotniska dla samolotów klasy general aviation, które może stać się Twoją pierwszą, własnoręcznie stworzoną scenerią. Idealnie nadaje się dla początkujących projektantów i stanowi wprowadzenie w tematykę projektowania dodatków dla Flight Simulator'a. W tutorialu zdajduje się minimum informacji, które trzeba wiedzieć, aby zrobić proste lecz dobrze wykonane lotnisko dla FS2004. Poznajemy w nim podstawowe programy do projektowania, takie jak AFCAD, ExcBuilder, EOD (Easy Object Designer) oraz FSSC (Flight Simulator Scenery Creator). Celowo, w celach pedagogicznych nie korzystamy na razie z GMAXa.

 

AN-124 Static Aircraft - jest to prosty tutorial do aplikacji Discreet GMAX dla początkujących, opisujący jedną z metod stworzenia prostego, statycznego modelu 3D samolotu Antonov AN-124 Rusłan. Tutorial porusza przede wszystkim zagadnienia modelowania obiektów.

 

  1. Od czego zacząć

  2. Kadłub

  3. Skrzydła i stateczniki

  4. Silniki

  5. Podwozie

  6. Teksturowanie

 

Day Of The Year Calculation Sheet - arkusz kalkulacyjny, który oblicza dowolny dzień roku (np. 32) po podaniu daty (np. 1 luty).

 

 

Korekta ośœwietlenia roœślinnoœści z GMAXa - SDK 2002 i ASM tweaking - tutotial opisuje ręczną metodę ustawienia identycznego ośœwietlenia dla wykonanych przez nas obiektów 3D (np. drzew) jak w defaultowym autogenie. Autor Jakub Pączek.

 

 

Programowanie pór roku - SDK 2002 i ASM tweaking - zaawansowany tutotial, opisujący ręczną metodę zaprogramowania zmian tekstur sezonowych i nocnych w zależnoœci od pory dnia i pory roku.

 

 

Tworzenie tekstur dużych obiektów - Corel Photo Paint - tworzenie wysokiej jakośœci tekstur obiektów dużych, dla których rozdzielczoœść tekstury 1024x1024 nie byłaby wystarczająca. Tutorial opisuje zagadnienie na bazie programu Corel Photo Paint z pakietu CorelDRAW Graphics Suite X4, jednak opisane techniki lub ich odpowiedniki mogą być stosowane również w innych programach, o ile oferują podobne opcje.

 

Tworzenie tekstur dużych obiektów 2 - Corel Photo Paint - na przykładzie hotelu Mariott przy lotnisku Chopina w Warszawie

 


Tutoriale dla pracowników Drzewiecki Design - (niedostępne bez posiadania konta na forum z dostępem do ukrytej czꜶci)

 

 

Zamieszczanie powyższych tekstów lub ich fragmentów na innych stronach internetowych bez zgody autorów jest zabronione.